Utkast: Maj 21, 2011

hej , idag när jag tänkte hämta kila har hon ingen grimma på sig , hon hade lyckas tagit av sig den .
så gick runt och leta! sen kom Martina och Marcus och letade också , ingen hittade den ?!
så vi tog henne bara i grimskaftet så fick hon låna en grimma av någon gammal beteshäst som det glömt.
själva ridningen :
började med att skritta runt lite med glappa tyglar , styrde med sättet och benen,
sen så började jag jobba henne i skritten , sedan trav , gick inte alls bra , jag red ur kasst och skumpade när jag satt ner.
försökte sedan jobba henne i trav på en volt , och flytta ut  och in för skänkel , gick sådär..
sen så sa martina : ska du prova galoppera? jag sa då : nej , det här ska gå först! jag var gråtfärdig :O
gick inte alls..
sen andra gången gick det superbra!
då var jag nöjd , så travade på en större volt och fattade sedan galopp , den var lugn och inte hetsig men hon drog som fan inåt och mot martina och marcus, så då blev jag arg och stannade vilket jag inte skulle gjort.
provade sedan igen då gick det bättre , jag saktade inte av utan drev på istället så hon inte vann.
sen gick jag till volten på andra sidan banan där brukar galoppen sitta bättre!
gick inte då heller -.-
så martina satt upp , sen fick jag tillbaka henne då gick det bättre :D
hon kändes mjukare också , jag har inte  alla knappar på henne än , iaf inte i dressyren ;)
sen skrittade jag och travade av henne. sen gick vi hem igen.


sen sist jag red dressyrsadeln tror jag deet var..



sen efter åt red jag Ruffsan , med Stina som red Isadora :)
vi red ut en sväng , det var kul , tyckte ruffsan med!
hon testade och försökte vända och bråka påvägen dit men sen gick det över , sen i skogen vart hon nervös så jag började sjunga - bää bä vita lam har du någon ull - min kära lilla ponny - jag vill ha blommig falukorv  och säkert någon mer , haha! :D

sen så gick jag in och åt , typ lax och potatis ellr något kommer inte ihåg xD


sen idag kl tre om fyratimmar , ska jag rida kila xD ;)



//fannybörjesson


Kommentarer
Postat av: maja,siktar mot toppen inom hästsporten !

hur länge har du ridit kila ?:) <3

2011-05-24 @ 20:16:08
URL: http://superhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0