diva , i love you ♥

Hejhej har inte uppdatera någe vidare väsrt på ett par dagar.. förlåt.. jag tänkte berätta om ridpasset på Diva jag red i går.

Jag hade studie dag i går så.. Morfar och jag åkte till stallet vid ca 10.00 , vi börja med att mocka , lägga in hösilage , och byta vatten så var hennes box färdig. Sen tog jag in henne och börja ryckta , då kom farfmor. Hon var ute på en prommenad med hunden så hon kom förbi till stallet och hälsa på lite , hon tyckte Diva var underbar ♥
Så brodda jag , sen tog jag på benskydd och lindor. Så tog jag på sadel o läntäcket. Så satte jag på mig min hjälm och väst och tillsist tränsa jag. Allt gick jätte bra , jag spännde sadel gjorden och hoppa upp. SÅ skritta vi i väg en bit i skogen , det är som en LÅNG rak väg som går igenom skogen och sedan ut på en åker , där jag brukar träna galoppen mm. Så jag skritta i väg och morfar gick med på en prommenad. Hon skritta på bra. Hon är för söt , om någon går med och den kommer lite längre bak då stannar hon och vänder huvudet och kollar så den hinnder med ♥
Så börja jag trava mest fram och tillbaka jag värmde upp henne ordentligt! Sen börja jag med galoppen i början ville hon inte alls lyssna , så så gjorde jag halt , galopp från halt o så håll jag på så där och till slut gick det bättre , men sista galoppen blev hon helt galen o lyssna ingenting på mig , men då lät jag henne springa hon hade örona framåt hela tiden , så söt älskling! Hon är verkligen överlycklig över att hon får galoppera ♥
Sen trava jag av henne lite fram o tillbaka på halvlånga tyglar , sen skritta jag hem på långa tyglar allt gick bra. Men det blev inga bilder i dag , men jaja.
/ Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0