Ridningen idag

Red Horsa idag på SMS-Banan, en sandad liten bana på ett "fällt" typ. Vi hade dressyr och jag tyckte det gick super bra! Vi skrittade först ner till banan som en uppvärmning, sedan travade vi igång på spåret och travad in på mitten av banan, saktade av till skritt och gjorde en bakdelsvänding och travade sedan ut på spåret igen. Horsa skötte sig fin fint men var lite spänd i början och vill inte mjukna, då jag inte fick göra volter för att mjuka upp henne så vart hon väldigt hård i munnen och hängde på bettet. Övning 1: Efter det gick vi på A-volten i skritt sedan vid X så skulle vi fatta galopp från skritt in på C-volten. Det gick sådär i början då hon inte lyssnade och sparkade bakut en gång, tönt ponnyn. Men efter ett tag gick det bra och hon löd mina hjälper super! 2: Gjorde samma sak fast i andra varvet. Där lyssnade hon bättre men var hård i munnen och ville helst ha huvudet uppe i luften. Men gick sedan i form. 3: Galopperade på C-volten saktade av till skritt vid X och fattade andra galoppen på A-volten. Gick super, hon galopperade i form nästan hela tiden vilket är stor skilldan från första gången jag red henne! Sammanfattning av ridpasset: Det gick super bra och jag är super nöjd!





Felicia var snäll och fotade en massa med Fridas systemkamra, så förhoppningsvis så kommer det bilder ikväll eller imorgon! :D


Kommentarer
Postat av: Emma

Det gick super bra för dig!! :D

2011-06-10 @ 11:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0