Ridningen idag x2!

Jag hade ju slatttjänst idag igen, gjorde samma som igår. Vid lunch så ringde jag lollo och pratade lite med henne, saknar ju henne i stallet :(

 I alla fall så sa hon att jag kunde rida i stället för henne, så då gjorde jag det och jag fick Adam. Vi värmde upp på framridningen med skritt, trav och galopp på volt. Sedan körde vi en och en och trava på en 10 meters volt och fattade sedan galopp, sen galopperade man på en bom innan man vände på ett litet räcke på kanske 50 cm. Jag hade en bra fart över bommen, sedan började jag vingla och släppte på yttertygeln och slutade rama in och då smet han undan, så jag vände och körde igen och då ramade jag in och höll mycket på yttertygeln o då gick det! Då hoppade han fin fint. Sedan red vi till grönabanan och plaskade lite i vattnet, travade o galopperade i det o lekte runt lite bara. När jag skulle galoppera ner i vattnet så hoppade Adam ner och jag hängde inte med så jag landade på halsen och var några centimeter från att åka i vattnet, men jag satt kvar! *stolt* Detta ridpass gick helt okej, men jag såg ut som en nybörjare bör jag höll på att åka av. Annars helt okej.

Sedan red jag i min vanliga grupp, då hade jag Ineke. Vi hoppade först en liten bana inne i ridhuset, galopperade på en 10 meters volt, vände upp på en bomm och sedan på ett kryss (30/40cm), sedan tillbaka på 10 meters volten, över bommen och på ett räcka (50/60cm). Sedan tillbaka din den fördömda volten och över bommen och sen krysset igen! Haha en snurrig bana vettni! ;) Sedan gick vi till gröna banan och plaskade lite i vattnet, sedan travade vi ner i vattnet och hoppade upp över en stock. Det var sjukt kul och gick helt okej. Dock så gillar inte jag Ineke, men men, hon funkade den här gången!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du var jätte duktig! :D

2011-06-15 @ 11:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0