Ponnyer jag saknar..

Tänkta göra ett inlägg om ponnyer jag saknar...


Mowgli
Mowgli var en korsning mellan Fjording/Russ/Shetlandsponny. Han var född 95.
Han stog på Rinkaby ponnyridskola han var min favorit ponny, men när
ridskolan las ner 08, så flyttade han till stockholm. Jag red honom på
det sista ridlägret 08 och jag älskade honom. Han var underbar
att rida och ställde alltid upp.
Efter 2 år avlivades han pågrund av något i hoven.
R.I.P min älskade vän..<3


Ida
Ida är en Shetlandsponny född 98, tror jag?
Hon står hos min förra slöjdlärare och sommaren 2010 var och och
2 kompisar och red och motionerade henne. Ida var lite speciell, hon
var bockig och kunde när som helst börja köra sitt eget race och börja bocka.
Jag ramlade av henne 11 gånger den sommaren, men i höstas så såldes
hon till några andra som har häst i samma stall som hon står i.
Kommer alltid minnas dig hjärtat! <3


Yatzy
Yatzy är en Connemara född 01.
Jag var medryttare på henne från 20 november 2010 till i mitten av maj
2011. Jag hjälpte bara till att sätta igång henne, då hon hade stått i 1 år
pågrund av fång. Så jag visste att hon skulle säljas men allt gick så snabbt.
Ena dagen var hon min, andra inte. Yatzy var en glad dam men väldigt bestämd.
Hon testa gärna sin ryttare, men älskade ändå att bli riden.
Hon såldes till stockholm i mitten av maj.
Jag saknar dig gumman, du betydde mest! <3

Det var alla ponnyer som jag saknat/förlorat, självklart har jag förlorat/saknar fler men det skulle ta år och för många tårar att skriva om alla. :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag saknar oxå Mowgli jätte mycket :´(

2011-06-06 @ 15:40:59
URL: http://ponniegalna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0