Mina avramlingar!

Tänkte skriva alla mina avramlingar nu! Dom står i ordningen som jag ramlade av.


Nillien
Jag ramlade av Nillien när jag hade ridit i två år alltså var jag 7. (2005)
Vi red i ridhuset och det var vinter. Jag red precis förbi ett fönster då snö ramlade ner för fönstret. Nillien var livrädd och skenade iväg, jag satt kvar en bit men flög sedan av och landade så hårt i marken att min säkerhetsväst sprak i ryggen. Jag tappade andan och kunde inte andas på mellan 30-60 sek. Efter den avramlingen skadades min rygg förevigt. Jag tappar lätt andan, och om jag överanstränger ryggen så får jag otroligt ont och kan bara tappa andan hur som helst.

Hugo
Jag ramlade av Hugo året efter jag hade ramlart av Nillien alltså 2006.
Vi red ut och jag kände att Hugo var på hugget, han var stallets segste ponny. Vi travade på ett fält, då han kastade sig åt sidan och bockade. Jag flög ner på marken och landade på knät, sedan när jag hoppade upp stegrade han sig och höll på. Jag skadade mig ändas på knät med ett skrapsår!

(bild saknas)
Chamör
Jag ramlade av Chamör på ridlägret 2007.
Vi skulle hoppa och han svängde undan, då tog ridläraren tag i hans tygeln svängde runt han och hoppade stilla stående. Haha, och på något vis så ramlade jag av då, en regällt pinsam avramling! ;)

Charm
Jag ramlade av charm våren 2009.
Vi hoppade barbacka och Charm gillar vekligen inte att hoppa, men jag styrde på hindret och han hoppade, precis efter så galopperade han i sidlängd. Så då gled jag ner på baken, en ganska pinsam avramling o jag fick ont i rumpen! :D

Ida x5
Jag ramlade av den lilla busiga shetlandsponnyn Ida 5 gånger! Egentligen många fler men dom är så korkade så dom gills inte! ;) 1: Jag satt på henne för första gången, vi travade och hon hoppade åt sidan och jag flög av. 2: Vi hoppade barbacka hon tog ett långt skutt och då hamnade jag på halsen och gled av. 3: Jag la till spöt i backen på henne, då bockade hon och jag flög av. 4: Jag gled av på något konstigt vis, samma på femte gången.

Puh
Jag red Puh på ridlägret 2011, vi hade ridit ut barbacka och jag skulle hoppa av. Då fastnade jag med foten på något konstigt vis i hans mage så jag ramlade ner på marken med rumpan först, haha det såg nog mycket komiskt ut :P

Sivan
Jag red sivan 2011, vi red ut. En tjej i min ridgrupp red på någotvis in i en stålskylt?! Så Sivan vart rädd och flögfram och tvärnitade sedan precis vid en nerförsbacke och jag åkte över huvudet på henne med en kullerbytta! Haha, jag fick då ont i svanskotan ;)

Maja
Jag red barbacka och gled av henne ner på mage, ahha vetefan hur jag lyckades men
antagligen på något vis! ;)


Yatzy x3
Jag red Yatzy vintern 2010 och våren 2011.
Jag ramlade av henne 3 gånger, 1: Vi skrittade längs en väg då en bil kom, hon var rädd. Stack, stannade och gjorde något 360 varv och jag flög rakt in i en snöhag med huvudet först, hahha! Här fick jag lite ont i nacken. 2: Det kom en bil igen, så jag ställde mig framför Andrea och Rune, Yatzt började backa och sedan kastade hon sig ut på ett fält och jag ramlade rakt ner på mage, men det gick bara bra! 3: Vi galopperade i skogen, jag skulle bromsa men och ville inte så hon sprang vänster mot den djupa snön och snubblade, för att hålla balansen så bockade hon efter det. Jag flög över huvudet och landade med huvudet först med ansiktet ner tryck i snön. Min maskara rann o det var grymt pinsamt för det var typ 7 personer ute och gick precis där så dom bara stirrade på mig. Yatzy trampade också sönder tyglen då! Så vi vart tvungna att knyta en knut på den för att jag skulle kunan rida hem igen. Det var spännet framme vid bettet som gick sönder.
Så här snygg var den:


Det var alla mina avramlingar! Hoppas ni gillade detta inlägg! ;)



Kommentarer
Postat av: Emma

Att du kommer ihåg alla :P

2011-06-16 @ 22:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0