ridpassen

Red ju 2 ggr idag, så jag berättar lite om passen!

1: Först 17.40 för Angelica på Ponsse. Vi hoppade på SMS-bana, det gick la bra. Han skötte sig fint, gick ner på tygeln lite i slutet, vi hoppade bara något litet kryss på typ 40 cm och 2 räcken på 50 cm. Sedan blev det en liten bana av dom 3 hindrerna, se bilden längst ner. Ponsse är ju skit seg, men han gick faktiskt framåt! Efter några pisk i rumpan på han ;)

2: 19.20 för Angelica på Gazella, vi hoppade på gröna banan, först värmde vi upp självständigt i båda varven, sedan galopperade vi för att få igång hästarna. Sen kom vi i trav 2 gånger mot ett litet hinder med en bom framför, sedan la vi till en liten oxer. Gazella skötte sig fin fint! Hoppade med bra marginal, och fin teknink över alla hindrerna. Sedan hoppade vi en bana, se bilden nedan för. Det gick jätte bra och var så himla kul! På en lång sidan mellan två hinder ställde jag mig lite upp ur sadel och bara gasade, det var så jävla kul!
Jag fundrera på att börja i den gruppen :)


en super rolig dag med 2 bra ridpass! Nu har jag inga ben kvar och skit ont i rumpan o magen. mensvärk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0