dikter-kärleks dikter

JAG ÄLSKAR

Jag älskar en kille,
han är så underbar.
Utan honom vore jag vilsen,
utan honom vore jag ingenting.
Han tröstar mig när jag är ledsen,
skäller på mig när jag gjort något dumt.
Han hjälper mig att välja rätt vägar i livet,
han förstår mig som ingen annan gör.
Jag älskar en kille,
och han är min bror.

------------------------------------------------------------------------

VI

Om världen skulle gå under ikväll,
kommer vi mötas på andra sidan?
Kommer du stå vid himmelens port,
och sträcka ut din hand mot mig?
Eller kommer du ha glömt mig redan,
glömt bort tiden vi haft tillsammans?
Men eftersom den inte verkar gå under ikväll,
vill du följa med in?

-------------------------------------------------------------------------

INGEN SAKNAD

Känn ingen saknad,
känn ingen sorg.
Ty jag vaktar dig,
lämnar aldrig din sida.
Jag besöker dina drömmar,
där vi åter får vara tillsammans.
I drömmarna så finns jag hos dig,
och ingen sjukdom kan ta mig ifrån dig.
Du håller mig i din famn,
sådär som du alltid gjort.
Du ger mig din energi,
tröstar mig när det är dags att åter skiljas åt.
Känn ingen saknad,
ty jag alltid kommer vara hos dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0