Ny bloggare!

Har kommit en till bloggare till http://ponnisnillarna.blogg.se! Nämligen jag, fanny jaensson! Ja då får jag väl presentera mig själv då! Jag heter Fanny Jaensson och jag är inne på mitt 14 år. Ja går alltså i 7:an. När jag inte sitter framför datorn eller i skolbänken älskar jag att vara med kompisar, dansa, sjunga & självklart att vara i stallet! Ja har hållit på med hästar sedan jag var 4-5, alltså i ca 9 år. Jag älskar hästar & ridning och det är det jag brinner mest för. Jag har en skötponny - Lille skutt och en medryttarponny - Yatzy. Jag är i stallet runt 3-4 gånger i veckan 2-3 dagar hos Yatzy & 1 dag på riskolan hos Lille skutt. Jag dansar också 1 dag i veckan - ragga, jag tycker det är skit kul att dansa & jag ser fram imot att få tävla i höst! Jag är en glad tjej som gärna har mycket för sig hela tiden. Ja hatar att bara slappa, jag vill ha något att göra hela tiden! Så man kan säga att jag alltid har fullt upp! Jag är nästan alltid glad & jag ÄLSKAAAAR att prata! Ja pratar 24/7 alltså typ hela tiden, haha, mina kompisar uppskattar det nog inte så mycket! ;) Eftersom jag älskar att prata så är jag inte så blyg, eller jo, mot några personer är jag väldigt blyg , medans jag mot vissa pratar jag som om vi typ har känt varandra i 10 år! Ja har inget imot att skämma ut mig, jag kan skrika "Marsmellows" över hela Marieberg bara för att få folk att skratta! Haha, ellerhur Felicia & Aleksander? ;) Jag älskar att få folk att skratta & vara glada! I min omgivning måste alla vara glada! :D Jag är i alla fall en väldigt glad hästtokig prick! Jag kommer vara mycket aktiv hoppas ja, jag har min lilla egna blogg med, så cheeeecka in! http://ponnierider.blogg.se


Lille skutt - skötponny 
Lille skutt är en ung korsnings valack, han är Tigererad & han är en c-ponny! Han gör alltid sitt bästa vad som än gäller. Han älskar att hoppa, och man kan säga att han har en riktigt speciell hoppteknik! Jag träffade honom för första gången för 2 år sedan, det var då jag fastnade för honnom. Han är helt enkelt helt underbar! Jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag skulle aldrig lämna honom, för alla pengar i världen! Han står på Örebro fältrittklubb.

Min prins!


Yatzy - Medryttarponny
Ja träffade yatzy för första gången 28 November 2010. Det var kärlek vid första öngonblicket! Yatzy är ett en Connemara född 2001, och hon är flugskimmel. Hon är en c-ponny. e: Janus u: Blue bazzy. jag rider henne från 2-3 gånger i veckan ungefär. Yatzy är en glad men bestämmd dam som ofta har en stor egen vilja. Hon är helt underbar att rida & försöker nästan alltid göra sätt bästa. Hon har dessvärre stått i 1 år pågrund av fång. Men nu sätts hon igång. Ja och yatzy tränar inget särsklit utan jag försöker bara sätta igång henne lite. Men i framtiden skulle jag jätte gärna vilja tävla både hoppning & dressyr med henne!
Just nu håller som sagt jag och yatzy bara på att lära känna varandra, men det kommer förhoppningsvis blir fler underbara ridturer med denna skönhet!


Min skönhet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0