ridning på Billy the kid ! :D

Hejsan ! Förlåt att jag inte skrev dethär inlägget igår men jag kom hem från stallet vid typ 22.00 och läxorna väntade då ...

Men igår så red jag Billy ! Skulle igenteligen bara med mamma till en häst som heter Big Master ''Biggen'' och hjälpa till , men Carro som har Billy ibland frågade om vi kunde ta honom också och det vart ju perfekt ;D
Billy är en valack , vet inte riktigt ålder men tror han är är född -92 (?) En som e större än Bingo iallafall .
Har riridt honom mycket förut men det var längesen och har saknat att rida honom riktigt mycket :')
Vi red runt Karlslund . In i skogen , klättrade och galopperade mycket .
Vi red förbi ett ställe där jag har haft massa minnen med våra egna förra häst Orvar som vi fick avliva. Dom hade dock huggit ner typ hela stället vilket var riktigt tråkigt att se :( Galoppbacken var knappt kvar , hindrena var som bortblåsta och inget grönt längre ... Men Billy var superrolig . Och eftersom jag inte ridit honom på länge hade jag inga krav på honom . Eller jo kanske lite med formen i skritt och där det var fint gjorde jag än o annan skänkelvikning . Annars var det bara att ha kul ;)

Förlåt men har inga bilder på den här datan , massa på den andra jag lägger upp nån gång ;)

Nu väntar jag på pappa sen blir det hoppning på Sickelsta ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0