skäms på mig!

Ledsen att jag inte har uppdaterat något, men har helt enkelt inte haft någon lust! Men nu ska det bli ändring på det!

Red privat lektion på yatzy för en tränare som heter Lisa, det gick otroligt bra & jag är super nöjd! Fick henne att gå i from i skritten, traven och galoppen. Först så värmde jag upp i ridhuset medans Lisa tänade någon annan tjej, och sedan så började vi med serpentiner med volter för att mjuka upp henne.
Jätte slarvigt ritad, men jag tror ni förstår, jag gjorde en volt vid väggen en volt vid medellinjen osv..en riktigt bra övning för att få hästen mjuk o runt skänkeln! Volterna var ungefär 10-15 meter alltså väldigt små. Sedans så gjorde jag lite skänkelvikningar och det gick ganska bra, förutom att hon tjaffsade lite. Galopperade på c-volten och runt spåret, gick in på lite olika volter för att hon försökte sträcka ut sig o galoppera fort på spåret, så massvis med fina volter blev det! Det var otroligt kul, och yatzy är världens bästa ponny! :D

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det är såklart att det går bra gumman! :) <3

2011-04-14 @ 07:08:52
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0