Riktigt bra tävling !

Jaop idag var det ju tävling somsagt . Åkte dit med Kajsa & vi började att gå banan till clear rounden .
Den var inte så svår men hade ändå problem att komma ihåg den pga min nervositet :D men sen så borstade Bingo .
Kollade lite när de andra hoppade sedan vart det ganska tajt mellan mig&en annan så hade bara några minuter på mig att värma upp . Men det gick bra , han stack en gång när vi hoppade oxern inne på framhoppningen . Inne på banan fick jag statsignal och han kändes riktigt glad , han hade hoppat med en annan ryttare innan mig som ah red fel väg&vägrade ut sig och jag vet inte vad :s . Så han testade ju även inne på banan men blev "arg" och han skötte sig , han försökte sticka&vägra men fick över honom . det blev alltså en felfri runda !


Klädde av honom och gick banan till mästerskapet . Där blev det 10 hinder om man räknar med omhoppningen .
Var inte heller så svår bana och jag hade inga tankar på att vinna egenteligen . Ville bara komma runt felfritt.
Bytte till vita ridbyxor , sen satt upp och red fram honom en aning för tifigt men hade ju inte skrittat av honom sen förra klassen så skrittade rätt mycket . sen hoppade fram , var ju lite högre nu och han vart gladare på det ! :D
Hoppade utan att tveka . Så red vi ner till ridhuset dåro och fick startsignal . Snuddade på 1:an men de höll , Mot 4:e hindret som var en oxer så kände jag verkligen tydligt att han tänkte sticka åt vänster men fick över honom även där.
Sen resten av banan gick bra och jag blev felfri så fortsatte mot omhoppningen ! :D Körde inte värsta snäva svängarna utan tog det lugnt och kanske halvverade vägarna. Trodde jag  ?:o vi nollade även där och de sa att jag ledde klassen med tiden 17,7 vilket blev en förvåning ! Så ledde klassen tills Lisa kom och ficm 17,6 ! gaah surt !
Men kom 2:a och är RIKTIGT nöjd på riktigt ! :D kunde nog inte gått bättre för mig ...

Men vi kom tvåa , red in tog emot priserna som var en blåvit rosett , påskägg och ett par ridstrumpor ;)


1:a Lisa Narving med Champange Charlie , 2:a Jenny Ljungkvist(jag) med Bingo & 3:a Astrid Sälg med Hope ! :D



SUPERDUPERMEGANÖJD ÖVER VÄRLDENS BÄSTA PONNY ! Och att tappas ned mer 1 HUNDRADEL av största hästen tyckte jag ändå blev ganska bra eftersom Bingo är rätt liten iallafall ;)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad roligt att det gick bra :D <3

2011-04-22 @ 21:51:43
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: emelie

grattis :)

fast fördelen med liten häst är ju att man kan svänga snävare så, hihi :D

2011-04-23 @ 02:39:09
URL: http://fjordyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0