ingen kontroll, ALLS!!!

Ja mitt bloggande går ju jävligt trögt just nu..men jag har helt enkelt inte haft tid, med alla läxor i skolan, hästarna, kompisar, familjen, killar, kläder, smink och allt annat som rör sig i en 13-årig tjejs huvud.

Red Adam idag, vi hoppade på framridningsbanan, och det började väl bra, vi körde lite trav & galopp bommar, framåtbjudningen var ju kass, men jag kommer i alla fall över! Galopp fattningar var mycket bättre, men dom kan ändå bli bättre. Sedan hoppade vi över ett litet kryss och tränade på att landa i rätt galopp, vilket funkade ur dåligt i början med efter några gånger så flöt det på riktigt bra! Sedan skulle vi hoppa 3 hinder på en lång sida, det var ett kryss & två räcken. Jag kom imot i trav och precis då vi hade landat så kastar sig Adam in i världens skengalopp och skengalopperar över dom andra två hinderna och jag kämpar ju för livet för att sitta kvar och försöker hänga med så gott som det går och ändå försöka bromsa. Men till slut fick jag stopp på honom efter ett halv varv i ren panik dragkamp med honom! När jag en gång försökte bromsa så drog han ner huvudet i backen med sådan fart att jag på något sätt slungades framåt och slog i handleden i mankammen, så jag fick en lätt stukning. Han verkligen stängde av hela omvärlden och bara sprang, så fort som han kunde, och sket i att jag satt och sågade och gjorde allt jag kan för att få stopp på honom. Efter mig red Johanna på Batosta (stallet lugnaste häst) och eftersom Adam började skena så började självklart batosta göra det med, och bockade så Johanna flög av och troligen stukade/bröthandleden. Han skengalopperade, bockade, sparkade bak ut och hoppade över en massa bommar i ren pank. Sedan när han äntligen stannade så stog han och andades tungt med huvudet högt i luften som om han var panikrädd? Det var otroligt obehagligt att se Johanna kastas som en trasdocka i luften och med en hård smäll åka i marken. O det var ännu mer obehagligt att känna att jag inte hade någon som helst kontroll över Adam när han stack, visserligen så gillar jag fart, men absolut inte när man har noll kontroll. Sedan hoppade vi samma sak igen två gånger var och då gick det bättre, men Adam var fortfarande super taggad! Johanna red inte något mer utan åkte hem pågrund av hennes handled. Haha, på denna lektion så fick jag en lätt stukad hand & johanna bröt antligligen något, en toppen lektion! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0