Hoppning på Manock ! :D

Idag var det hoppning på Sickelsta . Fick en ponny som eheter Manock . Hon är den "minsta" där,
en liten c-ponny som jag kände mig riktigt lång på men ah andra sa att jag var lagom , ah men iallafall.
Vi hoppade omhoppning , två hinder på en 8:a (bilden nedan) Var en riktigt bra övning tycker jag .
På framridningen var mamma (som manock kallas) väldigt pigg . Hade fel galopp när vi red fram en gång så när jag skulle byta så gjorde hon en riktigt bocksprång :D haha skitrolig ponny ! Sen "halvvägrade" hon en gång på ett hinder så hamnade på halsen men hon hoppade endå .
En ponny man måste jobba med ganska mycket. Louise (inte hon som bloggar här) fotade lite , ska försöka få tag på bilderna så snart som möjligt :)
 
Nästa vecka kommer det en ny d-ponny till sickelsta också , ska bli riktigt roligt att se va de är för ponny :'D
Så blir stallet hela nästa vecka I think ? ;)


Hoppas ni fattar lite iallafall , kanske dock lite överdrivet snäva svängar på bilden men ni fattar miningen iallafall x'd





Gölliga Manockisen på bild ! :D


/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0