"historian" om mig och Bingo :)

Tänkte berätta lite om varför jag just valde Bingo och lite sånt .

Det började väl att jag red på Sickelsta . Då var jag fodervärd på en ponny som heter Hope.
Hon är en c-ponny , korsning tror jag ? Hon är/var en riktigt duktig hopphäst som hoppade allt .

Hon har en rätt rolig färg , kanske inte syns på bilden.
Men jag red henne på helger&lov .Men tillslut så blev det inte så roligt på henne längre . Asså jag tröttnade ju absolut inte på henne, men hon var "för mycket" läromästare . Hon hoppade allt , kunde lixom det mesta och jag lärde mig inget på henne . Sedan på sportlovet tror jag det var så skulle jag rida flera hästar i det stallet
för att de också behövde motion den veckan . Så jag red först Hope sen några fler hästar ..

När jag ändå höll på att provrida dom kände jag ifall det skulle kunna vara något för mig ..

tex :

Charlie .

Men så provade jag Bingo . Han var ren riktigt sur ponny .. Jag vågade inte ens kratsa hans hovar utan att Ewe höll i ? :o skäms för det nu ! Men i ridningen fastande jag som satan i gatan för honom ! En rikitgt tuff ponny som man verkligen fick jobba med , det är sånna jag gillar .

Men det var ett riktigt svårt beslut för mig om jag skulle lämna Hope och gå idare till Bingo.
Så jag fortsatte ett tag till på Hope .
Men sen så frågade jag Åsa om jag fick bli på Bingo.
Och så blev det bara så ! :D Är så glad att jag valde honom . Men jag älskar fortfarande Hope , även fast hon kanske inte är så superrolig , men världens gosigaste iallafall !



Och jag älskar dig vad som än händer !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0