Bingo&Sigge

Tjao ! Idag åkte jag till stallet vid 10 . Fixade allt sånt där stallfix . Sen tog in Bingo & gjorde iordning honom och shit vad SNYGG han har blivit ! :o Sen han fällt bort det mesta av sin vinterpäls , nu syns det verkligen att han fått lite fler muskler än när han kom , snuttisen får inte bli stor&stark för för mig är han fortfarande min plutt :D Haha !
Men han har stått i fyra dagar nu , vilket INTE varit smart av mig -.- Resultatet blev att han inte var ett dugg arbetsvillig & skit pigg ... Han sökte sig inte neråt något mycket alls men lite i traven iallafall . A men det vart iallafall hyfsat bra i slutet men kunde gått mycket bättre .

Sedan så släppte vi ut dom igen (Jag&Fanny Norrman) sen skulle vi kratta stallplanen och så fick vi saft av Åsa (hoppas ni antecknar? ;D ) Och då frågade hon om vi ville skritta ut på Charlie och någon mer eftersom Charlie har fått sprutor pga hans rygg ( :( ) Så Fanny tog charlie&jag tog lilla sigge :D haha ! Sigge är en valack som är 5 eller 6 år (?) Något sånt iallafall . Och han var ju super rolig :'D Han lyssnade riktigt bra på hjälperna och behövde verkligen mjuka händer . Och eftersom han inte var sjuk och rätt pigg så hade jag lite krav på honom , men inte mycket och inga stora . Så vi skrittade i ca 40 minuter , sen tog vi in dom igen o alla fick mat :)

Och nej den nya hästen skulle inte komma idag , den kommer på Måndag :( men ja , ska rida en sista gång innan tävlingarna vid 2 imorron med Fanny igen . Hoppas på en lite lugnare ponny då iallafalla än vad han var idag :D


Sigge (eller CTS Zig Zag som han egenteligen heter ) På bild ;)



Kommentarer
Postat av: Sandra Awsome Olausson

Awwww, bebis Zigge :D

2011-04-20 @ 19:02:01
URL: http://sandraawsomeolausson.blogg.se/
Postat av: Miranda-

Sigge är 7 år ;)<3 torja ;)<3

2011-04-20 @ 20:40:07
URL: http://ponniiehastarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0