Snabbt inlägg, ridningen igår!

Skriver lite kortfattat nu, för jag måste gå och laga lunch innan jag drar till Yatzy. Men i alla fall så red jag ju Yatzy igår och hon skötte sig suuuuper bra! Vi red i skogen, och eftersom denna lilla dam har en stark vilja, och blir väldigt stark i skogen så jag red med gramantygel, hahha det tog en stund att vänja sig med tvåtyglarn i handen, men aja det funkade! Vi red en ganska lång runda i skogen, gjorde lite ställa hit o dit, skänkelvikningar fram och tillbaka på stigarna. Det går ju liksom inte att rida så himla bra i skogen, men man gör det bästa av situationen! Jag känner verkligen skillnad mellan oss, vi har liksom fått en liten kemi...jag kommer ihåg första gången jag skulle trava med henne då hon sprang med huvudet i luften och sket i vad jag gjorde, hoppade till för precis allt och försökte få av mig o lyckades 3 gånger ;) Men nu så får jag ner henne fint på tygeln i traven, hon lyssnar på mig och gör sitt allra bästa! Innan brukar hon springa iväg i galoppen, nu går hon in i en sansad galopp och kan galoppera lungt. Nu blir hon inte rädd för precis allt, utan går bara lungt förbi! Jag känner att hon börjar lita lite på mig, sjukt bra! :D

Kommentarer
Postat av: alice

fin blogg:)

2011-05-15 @ 19:58:58
URL: http://aliceottosson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0