Ridningen idag på Horsa!

Red Horsa idag, vi red i framhoppnings paddocken, och som ni hör på namnet "framhoppning" så hoppade vi!
Vi hoppade studds, började med ett kryss på kanske 40 cm (?!) med tre bommar framför, vi började trava över det. Sedan travade vi över två kryss och en bom, sedan galopperade vi också över det. Sedan blev det 3 kryss som vi galopperade på. Överlag så gick det helt okej, hon var lite seg. Så det gick väl inte super snabbt, men nöjd att jag fick till galoppen innan och efter hindret (har nämligen försökt att räkna galoppstegen innan hindrerna för att passa in galoppen innan för att få ett så bra avstamp som möjligt!) och jag fick till galoppen framför oftast, så jag blev nöjd! Körde också dom tre kryssen i det andra varvet. Sedan gjorde vi en liten bana, hoppade kryssen i vänster varv, galopperade ett halvt varv på C-volten och vända sedan upp på ett röd/svart plank, på ca 60-65 cm, tror jag! Gick helt okej, kom alldeles för seg mot planket så hon segade över det. Så jag körde en gång till och då gick det super bra! Helt nöjd över ridpasset! Blev tyvärr inga bilder eller filmer :(


Jag hoppas ni fattar lite av bilden i alla fall, konstnär? jo tack, självklart! ;)

Ja hoppades ni gillade bildbomben på Yatzy, skulle ni vilja ha en likadan på Lilleskutt? Blir i så fall inte alla bilder, eftersom jag har över hundra men några kan ni få se! Nejnu ska jag duscha, fixa naglarna och fixa massa tidsinställdainlägg tills imorgon! :D


Fina horsa och jag. Inte bild från idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0