kändes som hjärtat stannade på mig ...


hej , har nyss varit ute o joggat , som jag gjorde direkt när jag kom hem från stallet.
när jag kom till stallet tog jag in älsklingen o fixa ordning henne , medans min snälla mamma mockade. Sen satte jag på lindor , sadel o träns. Diva var rosa i dag , men jag körde mjukisbrallor , haha! Kan vara skönt det med ibland ;)
När vi var ute o red då. Först var diva helt galen , hon störde sig på mygg och en geting. När vi kommit en bit så gick hon på kanten vid en grusväg , sen trampa hon ner med ena benet i ett hål så hon snubbla med frambena o gick fram med knäna på marken så jag kasta mig av och hon kom upp på bena igen. Dom sekunderna det hände höll jag på att dö , jag börja fan gråta , tänk om det skulle hänt något med henne. Som tur var fick hon bara ett lite skrubbsår på ena knät som vi tvätta rent när vi kom fram. Jag gick lite med Diva o sprang lite o kolla så att hon var helt okej , och som sagt så var det inget fel bara ett litet skrubbsår. Puuuuhhh,,,, tur var det ! Om det skulle hända något hemskt med Diva så skulle jag inte klara av att leva... älskar henne så mycket , <3

Iallefall så var hon okej så jag hoppa upp igen o trava lite så skritta jag hem på långa tyglar. Red ut en runda på kanske ca 5-6 km. När jag kom tillbaka tvätta jag rent hennes ben och så.. sen gosa jag en stund. Släppte ut henne. Böt vatten o la in hösilage. Sen så fixa jag betforn , sen nu har jag varit ute o joggat. Det gick väldigt bra sprang 2.50 km , inte så långt , men det är bra att börja med. På måndag så ska man spring 3 km på skolan. Asso det ingår i våran idrott att springa en runda på 3km. Då ska jag vara på ca 18 min.



Min fina chey , <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0