The only horse in the world

Hej ! Idag red jag ju Bingo igen då . Eftersom Ewa var o tävlade och Åsa stog och sålde Kingslandgrejer/hade träningar (?) Så hade jag,Fanny&Elin ansvar för ridskolehästarna hela tiden . Men gjorde ju iordning allt som vanligt då . Sen red vi en sväng vid hagarna . Vi tänkte fortsätta ner och runt ett par kullar osv men eftersom hästarna , iallfall Bingo blev pigg och bara ville springa så vände vi . Vi ville inte riskera något eftersom han inte har några skor/broddar och de var halt på endel ställen under snön .. Så gick ner till ridhuset , skörde ett vanligt pass där men även lekte  jag lite med honom från marken , mest att han ska följa mig . Och det sägs ju om hästen följer ryttaren utan fler hjälper än sig själv litar hästen på ryttaren , har provat det några gånger men då var han inte lika säker , idag följde han mig hela tiden och travade ifattmig lite också :') Sedan även lite påbörjat ''vacker hov'' eller vad det heter . skrittade av honom lite på vägen sen . efter det smörjde vi lite och hämtade in dom andra hästarna och fodrade och fixade lite fler höpåsar (Y)
Kameran var också med så nu får ni några bilder . Dock hade vi ju ingen fotograf när vi red så det blev bara lite busiga bilder i boxen :D

foto: Jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0