Pigg ponny !

Hejsan ! Idag var det ju stallet , började ju mocka och sånt . Sen såg jag att Bingo gick i en egen hage (Förut har han alltid gått med Charlie,Sam&Zigge) Men nu gick han i en egen och jag vart ju typ rädd för jag trode ju han var halt eller någe så jag och Fanny gick ner till Ewa och frågade varför han gick i en egen och då sa hon att dom andra hästarna jagar honom i hagen och eftersom han inte har några skor så halkar han bara runt när de jagar honom ... Haha .
Men sen så skrittade vi ut lite som uppvärmning och gick sedan ner till ridhuset . Han var riktigt pigg ! Han var nära på att stegra nån gång och fick då driva på riktigt mycket när han försökte det några gånger . Tränade mest samla,forma&ökningar . I galoppen på rakt spår gjord ehan även en eller två bockningar så fick galoppera på volter istället och då skötte han sig super ! eftersom vi tränade på galoppombyten på hoppningen igår så blev det väl ett och annat galoppombyte också . Sedan var det bara att fixa höpåsar och släppa ut , lägga in mat och borsta schabrak .

Var väl det :-)


Bilden är inte från idag , och förlåt att den är mörk :)

Ska redigera några bilder nu som jag sedan ska ladda upp , om ni är bra på att se hur pigga hästar ser ut på bilder kommer det synas att han tar tag i bettet och drar vid endel bilder xD Men det blir senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0