Dressyr lektion med Brilliant ♥

hejhej glömmde berätta om lektionen på karlslund i går så berätttar om den nu :D
När jag kom till stallet i går så börja jag med att borsta Brilliant. Så sadla o tränsa jag honom , och tog på mig hjälm och väst. Sen när vi skulle rida så lyssna han jätte bra , jag red i dressyrsadel.
Vi red över bommar , så här ser övningen ut: 
Man startar med att trava i volten , rida upp över bommarna , genom konerna (som är rosa) över bommarna , göra en volt , sen fattar man galopp och galopperar över dom två galopp bommarna , man ska ränka galoppsprång , som mest asso långsam galopp fick jag 6 elr 7. Som snabbast fick jag 5. Jag är jätte nöjd med lektionen och längtar väldigt mycket till nästa gång då ska vi kanske få hoppa :D
Då får jag hoppa med lilla fegisen Brille (brilliant) ♥
/ Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0