dressyr på karlslund!

Hej!
Var jätte tråkig i går , & lessen . Men mår lite bättre i dag , vakna upp i morse med blöt kudde , men ja..
Tänkte berätta om ridningen på karlslund i går! Det börja med att jag fick rida Ferrari (igen)
Inget fel på henne , men saknar Brilliant och det var han jag ville rida på den här "abanomanget" (stavning)
Ridlektionen börja uselt , var helt okonsentrerad , inte vet jag varför?!? Jag kännde mig obekväm , och greja med stiglädrerna hela tiden. I traven kändes det också helt fel , kände ingen takt alls. Ja tyckte att jag satt & skumpa runt , men det tyckte inga andra , hehe. Vi träna mycket på att använda skänklarna på rätt sätt & flytta ut o in på volterna , byt igenom volt mm. När vi galoppera först på volten så gick det väl bra , men är inte så nöjd... sen när vi galoppera på fyrkantspåret . Då vi skulle göra volter i galopp , så gick det lite bättre. Ferrari längde galoppen jätte bra , & på volten korta jag upp henne det gick också helt okej! Helhet , ridpasset : gick dåligast i början , bättre i slutet. Nu ska jag skicka ett sms till Carro o kolla när vi ska till stallet, hörs senare!
Bebis ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0