Säkerthetsväst, en fråga för många!

En sak som ofta diskuteras är säkerhetsväst. En sak som jag tycker är jätte viktigt inom ridsporten, jag har alltid väst när jag rider. Det är få gånger då jag rider utan, men nästan alltid. Men männsikan har fått detta med säkerthetsväst helt bakom foten. Många tror att man ska ha väst hur äldre man blir, hur högre klasser man tävlar m.m. Men enligt mig är det viktigare att ha när man är liten, oftast när man börjar på ridskola så har man ju ledare, men även om man har ledare och hästen sticker så är det inte helt säkert att ledaren kan hålla hästen. Det är ju ändå djur på 500 kg som vi pratar om! ;) Så du är det väldigt bra att ha väst, men även när man blir äldre! Så mitt tips till er är att alltid ha väst! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0