rubriken är dum

Fredag: Efter skolan åkte jag och Amanda upp till stallet. Vi mockade alla boxar, bytte vatten och fixa nytt hö. Sedan tog vi in Diva och börja borsta henne. Vi borsta henne riktigt noga, gud vad fin hon vart! ♥ Red i paddocken idag. Pga att Amanda skulle få prova rida Diva och att hon behövde jobbas mer + att amanda ville ta lite kort! :D
Skritta fram i 10 min. Korta sedan upp tyglarna och börja lägga lite volter, flytta henne lite fram o tillbaka för att mjuka upp henne. Hon gick super fint. Så träna jag lite på halter och igångsättning. Sen börja jag trava. jag la lite volter och red olika ridvägar. Sedan fick hon skritta ett tag. Så börja jag sätta mig ner i traven. Skumpigt i början men lite senare så gick det faktis rätt bra. I traven träna jag också mycket på stanna - igång. För att jag ska lära mig att använda så små hjälper som möjligt. Hon var duktig! Sen när hon inte visste om det så gjorde jag en galoppfattning, galoppera in på en stor volt och sedan rakt fram o in i en volt igen, så sakta jag av till trav. Hon var super hetsig och ville bara mer och mer. Men jag ville att hon skulle lyssna på mig så då blev det som det blev.. Håll på med henne ett tag och på slutet så släppte det och hon gick mycket finare. Sen skritta jag av henne i 20 min. Sen fick Amanda prova skritta lite. Amanda fotade ju, men har inte fått bilderna än ska försöka få dom så fort som möjligt. Om ni vill komma til Amandas blogg klicka här.
Bild från ett gammalt ridpass.

Kommentarer
Postat av: Elise

Vad heter den hästen?



/ELise

2011-07-08 @ 14:46:55
URL: http://nogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0