Dagen på Kolmårdens djurpark!

Hej!


Idag vaknade man vid sjutiden och gick upp för att göra sig i ordning. Vi åkte iväg vid åtta och var typ framme elva för vi köpte med oss lunch på McDonalds.
När vi kom fram var dom första djuren vi skulle kolla på Vargar. Dom låg på ett berg och sket fullständigt i oss.
Sedan såg vi Davids hjortar som luktade på mamma xD
Så söta djur!
Sen kollade vi på några murmeldjur ? Dom var också skit söta xD

Sedan så skulle vi äta så vi passade på att gå in i Barnens Lantgård. Jag vart skitbra kompis med en get som gick efter mig med sin lilla unge och jag satt och gosade med den och kliade den på hornen.
Tyckte ändå att den var lite läskig.
Det var två stycken ungar som bråkade om pappa. Den ena gick på sin bror och satte sina framben på pappas rygg.
Fett söt!!
Hittade en unge som lade sig brevid mig. Den var typ Konikfärgad?

Vi gick vidare och checkade lite djur.. Vi kollade in tigrarna som var himmlans fotoglada ;D Bilder kommer imorgon eller sen för jag måste ladda min telefon.
Mamma retades med mig för en tiger satt och kollade mig rakt i ögonen konstant och då sa hon " Han funderar säkert på hur gott du smakar " och jag vart typ assrädd x)
Sen kollade vi på typ hunddjur som liknade rävar som hette typ Dholé eller någonting sådant?
Dom skällde inte utan pep. Det var deras sätt att komminucera.
Dom hade valpar ! Fett söta!
Sen gick vi vidare till typ snöleoparder som låg och sov och sedan sälar som lät skit konstigt xD Kommer en film på hur det låter det låter som om de säger " Moahahaha " det är freeky :S
Sen åkte vi lite karuseler och en tjej kräktes.. ÄCKLIGT! Sen gick vi på delfinshowen. Det har jag också film på ;D Skit coolt vare!
Så sällskapliga djur.
Det var typ pirattema.
Sen åt vi glass och sedan åkte vi safari linbana.
Asså det var fett läskigt!! Vi åkte över typ alla hjortar och giraffer och sedan afrikanska vildhundar som man kom fett nära.
Sedan björnar som man inte såg men man åkte förbi vissa djur två gånger och då var det några som brottades i vattnet och en typ satt vid sidan om på en liten kulle osm verkade fundera xD
Hade den hoppat hade den kommit upp i "buren" som jag kallade det vi satt i.
Dom var fett söta i varje fall!
Sedan åkte vi över lejonen. En skit stor hane kom jätte nära "buren" och jag vart assrädd men det gick bra.
Asså när vi åkte förbi zebrorna så mobbade dom en gnu unge xD
I allafall tre djurarter parade sig när vi åkte förbi.. Tilde bah " Vad gör dom Frida ? " jag bara " Dom.. Öhh... Kelar ! " svarade jag x)
Sen skulle vi gå tillbaka ut men jag ville se på elefanterna Suba, Saonoi och Bua. Saonoi och Bua kommer ifrån Thailand som en fredsgäst ifrån deras kung till Sveriges kung.
Dom var jätte mysiga och typ drog med snablarna emot mig och mamma ;D
Där fanns även surikater som typ var jätte nyfikna och försökte nå oss ;)
Sen skulle vi gå tillbaka och vi gick då förbi kamelernas och öknens inhägnad. Det var en kamel som var jätte nyfiken och gick efter mig med huvudet emot kanten x)


Mer bilder imorgon eller senare alltså ;D <3

// Frida och Kolmårdens djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0