Början på en novell

Tänkte visa er hur en början på mina noveller kan se ut, så just nu har jag bara skrivit början:

Det var en helt vanlig söndags eftermiddag, jag satte mig som alltid upp på cykeln och trampade vidare ut mot stallet som låg cirka två km från mig. En perfekt cykeltur i det fina vädret! Solen stekte på som mest vi det här laget och det var runt 30 grader bara i skuggan.

-          Phoo, det kommer bli en jobbig ridtur idag i den här värmen, sa jag tyst för mig själv medans jag trampade upp på den långa upp förs backen till stallet.

Jag cyklade upp mellan hagarna på den långa grusvägen, i hagen bredvid mig stog mitt skimmel sto Mina och betade, hon var så vacker när hon stog i den grönskande hagen.Jag hoppade av cykeln och ställde den mot väggen vid den röda ladan, sedan traskade jag bort mot hagen för att hämta in Mina, när jag ropade på henne höjde hon huvudet och kom i full galopp mot mig. Det gjorde mig så lycklig.

-          Hej tjejen! sa jag och pussade henne på mulen.

Sedan tog jag in henne i stallet, ställde upp henne i stallgången och började borsta henne. Mina sänkte huvudet och visade hur mycket hon njöt över att jag var där, jag njöt minst lika mycket. Det ända stället jag kunde vara på och vara lugn på var hos Mina, jag var till utseendet en helt vanlig tjej. Jag hade blont midje långt hår, blåa ögon occh var ganska lång för att bara vara tolv.Men inombords bar jag på en mörk hemlighet, en som ingen visste om, bara jag. Min pappa är alkoholist.

Så vad tyckte ni? Var det en bra början, eller ska jag ändra något? Vill ni läsa den när den är färdig? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0