dag 2. min medryttar häst

min medryttarhäst.
Hon heter Divine. Kallas för Diva. 18 år. Född 1992, skimmel. Ja, hennes namn kanske låter som en kille kanske? nej hehe hon är ett sto. Arabsiktfullblods sto faktis! Världens finaste!
Jag blev medryttare på henne 12November 2009. Här är en bild på när jag prov red henne i typ maj. Jag kände att vi klicka direkt, hon är verkligen underbar!
Tiden gick, jag och Diva kom närmare och närmare varandra. Vintern var här. Carro och jag var ute och red jätte ofta! Jag älskade varenda sekund med diva (det gör ja nu med) Jag kommer i håg våran första galopp, åh vad härligt!! jag vill ha tiden tillbaka!
Det blir vår och sommar, vi har våran framtid! då hände det hemska. Vi åkte på en hopptävling vi kände oss starka nog att ställa upp på en enkel cleur round tävling på 40-45 cm. Vi red upp, hon var hetsig och hoppig lyssna inte alls, jag gedde mig inte! vi red mot ett hinder i trav, första framhoppnings hindret gick hur bra som helst! Sen hoppa vi över det andra, kändes som att tiden stog still. När Diva var mitt över hindret så låssna stiglädret! Jag flög åt sida, allt blev svart...
Efter tävling åkte vi hem med Diva. Dagarna gick.. Sen när ja en dag skulle ta inte henne i hagen så gick hon inte, hon  bara stog där. Ja, bestämd som jag är.. Så gick hon med mig då såg jag att hon inte kunde stödja på benet, jag ropa på Carro. Sen gick allt så fort. Diva stog i hagen, jag gick promenader, gosa, borsta.
Sen kom hösten, Jag fick rida på henne, jag var överlycklig, det ända i hjärtat var Diva!Dagarna o månaderna gick, hon blev bättre och bättre till slut så börja vi trava henne. Hon var super pigg!! Hon älska det!! <3
Tiden gick och nu är det vinter...
Diva och jag litar på varandra upp till 100% efter den här långa 2010, vi har umgåts så mycket.
Det är ett tips till er som vill ha en bra relation till hästen!
Efter de här, vet jag att man inte kan ge upp i första taget!
Jag vet att Diva alltid finns hos mig och jag hos henne <3
Nu är jag och Diva taggade till det nya vår,sommar,höst året 2011!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0