massa text o bilder !

hej!
tänkte skriva lite om dagens ridpass!
red i sommarhagen .
började med att skritta på en volt i kanske 10min eller så ,och byta varv , ställa henne och snett igenom och rakt upp och sånt.
sen började jag trava på en volt runt martina som just kom då när jag började ´för hon hade packat ensilage ;)
sen travade jag ner mot skogen i hagen , sen skulle jag trava tillbax men det tyckte ej kila , hon tyckte mer om att galoppera haha ! :D
så hon försökte fatta galopp och slängtrava så fick typ mest sitta och hålla in henne lite i traven ;)
för hon har ju stått en vecka för hon hade ju tappat en sko , så därför kunde jag typ inte jobba henne så mycket sprang bara av henne lite
!
sen så hoppade martina upp , och red lite . sen hoppade jag upp igen och tog en liten galopp :)
gick bra , trodde hon skulle dra iväg mot utgången då hon försökte göra det typ tre gånger innan.
sen så gick vi en bit på vägen när vi joggat av henne lite istället för att skritta av henne , för det var ju jävligt kallt , 18 minus grader.
sen så gick vi till stalle och sadlade av .
sen ryktade jag henne lite sen fick hon en liten godis :)
sen tog jag lite foton för har ju lovat att ladda upp på grimman och det rosa luddet ;)
sen fick hon springa ut i hagen ,
och vi gav alla hästarna( ruffsan , blackie , lillkillen och gideon ) lunch ,
sen så åkte vi ner och gav fjalar , zhanta och zorillo lunch!
haha ser att nästan alla rader börjar på och eller sen ;)

sen så städade vi i massa stora påsar och kollade alla täcken martina har!
sen i några lådor , och jag alla hennes nos och nackludd .
och så alla rykthinkar :)
usch , när vi tog dom där stora påsarna kom det små möss från en påse , usch säger jag!
visst det är möss i typ alla stall men usch vad äckligt det är! :S
sen efter ett tag kom mamsen ;)
och nu har jag ätit och pratat med madeleine som förhoppningsvis kommer hit och sover här.
ska ladda upp alla bilder nu :)visa bilder är lite redigerade i picasa.



bebis kila med ludd :'D och så martina lite haha




martina och kila :)


kila och snön :D


kila



jag och kila :)
red i tjock jacka och thermobyxor så ser inte så smidigt ut ;)


bebis




ah ni ser själva , haha :D



en rosa grimma haha :D



jag och kila <3




en svart lädergrimma xD



schabrak ;)

nu får det räcka , vart ganska många faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0