Divine´s skada..

Hej när bloggen starta så sa jag att jag skulle berätta om Diva´s skada så nu kommer det lite text.
Jag blev skötare på Diva år 2009, hon var inte skadad , i kondition och allt!
Så jag börja rida ute i början, red lite i paddocken då och då...
Sen kom den dumma vintern. Vi red ute hela vintern. Jag börja lite jätte mycket på henne.
<3
Sen kom våren och hårdträningen...
Vi träna väldigt mycket hoppnig. Men dressyr satsa jag också väldigt mycket på.
När vi red ut så vart det mest långa rundor med både skritt trav och galopp.
I april så frågade Carro om jag ville vara med på clear round på Diva.
Såklart sa jag - ja :D
Haha jag kommer verkligen inte i håg hur många gåner jag ramla av diva mellan mars - maj.
När vi träna så mycket. Allt gick bra men jag ramla av en då xd vet inte hur jag lyckas...
<3
Så var det ju Clear round hopp tävlingen då..
Mamma jag och min kusin Linnéa (som nu bor i Kina :/ ) och jag åkte upp till stallet jätte tidigt på morgonen för att göra Diva fin! Eller ja.. fin det är hon ju, men jätte ren ;) 
Hon vart väldigt fin! Jag och Carro red till torsborg, där tävlingen var, ca 2 km dit.
Lagom framskrittning och så jogga vi ju fram dom där också!
När vi kom fram dit så börja vi rida mer i galopp och jobba dom på gärdet. Sen när jag red in på banan fick jag hoppa fram. Sen så gick startsignalen ,  första hindret gick bra. Sen när Diva tog språnget till andra hindret blev allt svart...
Stiglädret gick av!! Så jag ramla av på hindret, jag fick jätte ont i nacken , jag grät , jag var så besviken på mig själv ( visste inte att det var stiglädret , då )
Efter alla hade hoppat tävlingen så fatta jag vad som hade hänt. Jag ville gärna hoppa banan och några hade varit jätte snälla så dom hade lånat ut ett av deras stigläder. Jag hoppa upp och börja trava, så säger Carro.
- Louise du måste hoppa av?
- Varför? så saktade jag av o hoppa av.
- Hon ser halt ut!
- VAAA NEJ!!
Ja.. jag kommer i håg hur jag håll om hennes hals och grät.. ush.. det vill jag inte tänka på nu. :(
tävlingen <3
Nu är det 23 februari 2011. Hon är bättre. Jag kan skritta trava och galoppera. Men vi är inte säkra på att hon skulle kunna hoppa igen....
På den tiden mådde jag inte alls bra. Men nu är jag lyckligare än någon kan vara!!

/ Louise

Kommentarer
Postat av: Ronja

Finaste Diva<3 förstår att det var jobbigt! Hon e ju så himla speciell!



Mitt fjordsto Embla som jag hade med på ridlägret 2009 (du var väl också på det lägret tror jag) hon och jag trillade i höstas och hon fick väldigt ont i knät fram och var halt en vecka, sen blev det bättre och vi kunde galoppera och sånt men så blev hon halt av och till hela hösten. Skador är otäckt! Embla fick åka hem för jag ville ju satsa framåt och vi åkte bara längre bakåt:(. Så jag förstår absolut hur du kände när Diva var skadad, den man älskar ska ju vara frisk<3

2011-02-24 @ 09:39:51
URL: http://ronjaboketta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0