PIGG&busig&seg&lättskrämd ponny !

Ja Bingo va lite ouu och ner idag . Red i ridhuset , tänkte rida ut en sväng men det blåste ju så .
I början när jag skrittade fram var han riiiktigt pigg så joggade lugnt på lång tygel igång honom .
I början körde jag mest övningar för att få honom lugn , när det var klart la jag upp stigbyglarna och galopperade lite utan dom sen med en hand , då var han riktigt lugn , nästan seg ! Men sen skrittade jag,wilma&ewe ut en sväng .
Dels så kom det en grå/skimmelfärgad häst rakt emot oss i full galopp (i en hage) Manock , som wilma rider , fick panik och började takta och wilma hade fullt upp med att få henne lugn :D Sedan när vi nästan var på stallplanen var den en blomkruka som blåste omkull på gården vid ett hus brevid och dom vart rätt rädda . Men ja , han var ganska upponer idag men är endå nöjd ;)

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0